Sonntag, 6. Januar 2013

Mario Adorf, The Real Godfather!!!

Mario Adorf still regrets that he refused parts in Francis Ford Coppola's The Godfather (1972) and Billy Wilder's One, Two, Three (1961). He also turned down the role of General Mapache in Sam Peckinpah's The Wild Bunch (1969), because he felt the character was too violent.

Kino Anders proudly presents the legend Mario Adorf in a comedy and in a gangster movie.

Doors open: 20h

20h15: Germany 1966, 90min, german no subs

 

  Ein aus dem Zuchthaus entlassener Geldschrankknacker wird durch seine Braut, eine Prostituierte, in einen Berliner "Sparverein" aufgenommen. Da er seine Aufgabe als Zuhälter nicht erfüllt und sich mit dem Vereinsvorstand zerstreitet, soll er umgebracht werden.

Das Urteil der Cineasten zu "Ganovenehre": aufregend, packend und spannend. In "Ganovenehre" gibt’s ein Wiedersehn mit Gert Fröbe, Mario Adorf und Curt Bois. Die Darsteller werden von Wolfgang Staudte optimal geführt. "Ganovenehre" ist dank Script von Curth Flatow, Hans Wilhelm und Charles Rudolph eine gelungene Story. Die Filmredakteure sagen zu "Ganovenehre": "Eine Unter- und Halbweltkomödie, die ihren Humor vor allem aus der Umkehrung und Spiegelung bürgerlicher Anstandsregeln bezieht." (Lexikon des Internationalen Films).

Sehr kurzweilig ist der 94 minütige aufregende Kino-Film für Krimi -Fans. Zugang zum Streifen: ab 18 Jahren .

 

          


22h: Italy 1972, 100min. italian with english subs

  Just out of prison, ex-con Ugo Piazza meets his former employer, a psychopathic gangster Rocco who enjoys sick violence and torture...

 No less than Quentin Tarantino referred to "Milano Calibro .9" as the absolute greatest Italian film-noir ever made, and who the hell are we to question that statement? This truly is one of the most grippingly fascinating and shockingly straightforward crime portraits ever filmed and I wouldn't hesitate for one second to call it a genuine masterpiece of cult cinema.

 Even without all the political involvement, "Milano Calibro .9" is a phenomenal film, with non-stop suspense, rough action, realistic character drawings and head-spinning dialogs. The intro alone is fantastic, as more action and brutal violence occurs in ten minutes than most Hollywood movies have to offer throughout the entire playtime. I hate to give away too much about the convoluted plot, but I can assure it contains all the necessary ingredients: treason, vengeance among criminals, strip bars, executions, corrupt coppers and the ongoing search for a stolen loot of $ 300.000! The atmosphere in this film is continuously gritty and ominous, because literally no one can be trusted and any character risks to get shot in the back at any given moment. Di Leo brilliantly uses Milan as the location for all the mayhem, and the city inexplicably plays one of the most important roles in the story, because it forms the home of the economic crisis, high level of delinquency and police forces reluctant to alter their methods of crime-fighting. 

The Sountrack is just a bomb! Listen.


Artisten-Orje (Mario Adorf) kommt frisch aus dem Knast. Seine Geliebte, die Hure Nelly (Karin Baal), bringt ihn als Zuhälter im Sparverein Biene unter. Doch als der Hallodri mit Puffmutti Olga anbandelt und Vereinsvorstand Paul (Gert Fröbe) verärgert, ist sein Schicksal besiegelt… Wolfgang Staudte verlegt die "honorige" Geschäftswelt in die Unterwelt - leider mit mehr Klamauk als mit Satire.

mehr bei Cinema.de: http://www.cinema.de/film/ganovenehre,1302096.html
Copyright © Cinema.de

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen